Наприкінці 2019 р. нашою компанією за результатами конкурсних торгів в системі державних закупівель Prozorro було укладено договір на проведення робіт із капітального ремонту автомобільної дороги Н-14 Олександрівка - Кропивницький - Миколаїв на ділянці км.175+000 - км.190+000 та ділянки км.198+300 - км.206+000, довжина ділянки ремонту становить 22,700 км. Ремонт вказаної ділянки автомобільної дороги є плановим продовженням робіт минулого року на ділянках від км.161+204 до км.175+000. Перед спеціалістами нашої компанії стоїть нелегка задача виконати ремонтно-будівельні роботи у максимально можливо стислі терміни. Стан автомобільної дорооги до початку робіт не дозволяє транспорним засобам безперешкодно рухатися дорогою.
Роботи розпочаті в березні 2020 р.
За 2 місяці роботи на ділянці виконання капітального ремонту було виконано значний обсяг робіт з влаштування шарів дорожнього одягу, а саме:
- Влаштовано нижній шар основи із відсіву тов.0,15 м на ділянці загальною протяжністю 7,0 км;
- Влаштовано верхній шар основи із щебенево-піщаної суміші укріпленої цементом марки М60 тов.0,16 м на ділянці загальною протяжністю 5,0 км;
- Влаштовано шар покриття із цементобетону В30 тов.0,26 м на ділянці загальною протяжністю 3,2 км.
Крім того паралельно ведуться роботи із стабілізації перезволоженого грунту, відсипки земляного полотна в місцях поширення, фрезерування існуючого асфальтобетонного покриття та ін.
Станом на липень 2020 р. виконано влаштування конструкції дорожнього одягу на ділянці загальною довжиною більше 6 км. Роботи на об'єкті виконуються цілодобово зметою забезпечення безперервного укладання шарів основи та шару покриття. Обсяг інертних матеріалів, які щодоби завозяться на об'єкт та цементобетонний завод. перевищує 2 000 тон, цементу - більш як 500 тон.
Окрім робіт з власне влаштування шарів дорожнього одягу виконується влаштування укріплених узбіч, розпочаті роботи з капітального ремонту мостового переходу на км.178+245.
Станом на листопад 2020 р. завершені основні роботи на ділянці виконання капітального ремонту, а саме завершено влашутвання нового дорожнього одягу на всіх 22,700 км, заврешено влаштування покриття на всіх перехідно-швидкісних смугах та зупинкових майданчиках. Виконано герметизацію деформаційних швів на всійпротяжності ділянки виконання капітального ремонту. Крім того, завершено виконання робіт з капітального ремонту мостового переходу на км.178+245. Виконано укріплення узбіч. Продовжується влаштування прикрайкових водовідвідних лотків, укріплення кюветів, відкосів.
Окрім власне якісного виконання будівельно-монтажних робіт одним із основних напрямків роботи нашого підприємства є впровадження новітніх технологій на будівельних об'єктах, що раніше не застосовувалися по причині відсутності нормативної бази. В даному напрямку даний об'єкт є в деякій мірі показовим та унікальним для нашої країни, адже технології виконання робіт, в яких, здавалося б, вже давно все визначено існуючими нормами, ми змогли внести значні удосконалення. В даному контексті варто відзначити роботи по герметизації деформаціних швів та роботи з влаштування прикрайкових водовідвідних лотків, що виконані на ділянці капітального ремонту автомобільної дороги Н-14 Олександрівка - Кропивницький - Миколаїв км.175+000 - км.190+000:
-
нашим підприємством спільно із провідними науково-дослідними установами в галузі будівництва було проведено надзвичайно важливу та кропітку роботу для можливості застосування на об'єктах будівництва новітньої технології герметизації деформаціних швів, що широко застосовується в країнах Європи, в США, а також в деяких країнах СНД. Мове йде про герметизацію деформаційних швів за допомогою попередньосформованих ущільнювачів. Для можливості їх застосування наприкінці 2019 року було розпочато процедуру гармонізації відповідних європейських стандартів в Україні, крім того за умови відсутності норм на застосування подібної технології нашими спеціалістами, спільно із ДП "ДерждорНДІ" було розроблено відповідні індивідуальні норми та введено їх в дію. Таким чином наша компанія стала першою на території України, хто застосував технологію герметизації деформаціних швів за допомогою попередньо сформованих ущільнювачів.
-
в абсолютній більшості проектів з ремонту та будівництва автомобільних доріг для відводу поверхневої води з проїзної частини на ділянках зі значним поздовжнім похилом в нашій країні застосовуються збірні бетонні прикрайкові лотки, що виробляються серійно на заводах залізобетонних виробів. Застосування готових бетонних елементів має багато недоліків основний із яких є швидкість монтажу та значні витрати на доставку бетонних елеменів з заводів на ділянки виконання робіт. В рамках робіт з капітального ремонту автомобільної дороги Н-14 на ділянці км.175+000 - км.190+000 необхідно виконати влаштування 11,5 км прикрайкових лотків. Зметою збільшення темпів виконання робіт та можливості відкриття руху транспорту по відремонтованій ділянці автомобільної дороги вже у 2020 році, нашим підприємством було проведено всі необхідні погодження для влаштування монолітного прикрайкового лотка за допомогою бутоноукладального комплексу WIRTGEN SP250. Таким чином за одну робочу зміну виконується влаштування 500-600 п.м. лотка (для порівняння при монтажі збірних бетонних лотків данний показник становить не 100-120 п.м.).
В листопаді 2020 р. повністю відкрито рух по відремонтованій ділянці дороги.
Раді повідомити, що 14 травня 2021 року роботи по ділянці автомобільної дороги Н-14 км.175+000 - км.190+000 спільно із Замовником було проведено робочу комісію з прийомки об'єкту завершеного будівництва: усі роботи виконані відповідно до проектної документації і відповідають вимогами чинних норм і стандартів. Примітно, що роботи завершені на пів року раніше обумовленого договором терміну.