ТОВ "ЄДБК" продовжує покращувати стан дорожньої мережі Миколаївщини. В 2021 році розрлчаті роботи з капітального ремонту автомобільної дороги Н-14 на ділянці км.153+196 - км.161+204, да наша компанія є генеральним підрядником. Відповідно до проектної документації після проведення капітального ремонту на дорозі буде влаштовано цементобетонне покриття. Вказана ділянка автомобільної дороги Н-14 станом на сьогоднійшній день є останньою ділянкою з вкрай поганим станом покриття. Після заврешення ремонтно-будівельних робіт проїзд по Миколаївській області по дорозі Н-14, а це більше 80 км буде займати не більше ніж пів години, тоді як всого два роки тому цей показник становив більше 3 годин.
Характерною особливістю даної ділянки виконання капітального ремонту є експериментальні ділянки, на яких вперше за часів незілежності нашої країни буде влаштовано безперервно армоване цементобетонне покриття автомобільної дороги, більше того, армування буде виконано із застосуванням композитної арматури вітчизняного виробника, чия продукція не поступається в показниках механічної та хімічної стійкості продукції кращих виробників Європи та США.
Загальна протяжність ділянки автомобільної дороги, де виконується капітальний ремонт складає 8 км. На вказаній ділянці буде влаштовано три експериментальних ділянки з безперервноармованого цементобетонного покриття. На кожній із ділянок буде застосована різна схема армування для отримання практичних даних по роботі кожного виду армованого покриття в умовах підвищених навантажень від великовагового транспорту. Дані ділянки будуть використані профільними науково-дослідними установами для розробки відповідних норм та стандартів.
Окрім армування, на вказаній ділянці нашим підприємством першим на території України заплановано реалізувати ще одну технологію, що має широке поширення в західних країнах. Бульше інформації трохи згодом.
Станом же на кінець травня 2021 р. на об'єкті розпочато роботи з фрезерування існуючого шару покриття із асфальтобетону, ведеться демонтаж старої конструкції дорожнього одягу. На перших півтора кільметрах вже влаштовано два нижні шари основи - шар із відсіву тов. 0,18 м та шар із щебенево-піщаної суміші укріпленої цементом марки ММ-60 тов.0,18 м.
Станом же на жовтень 2021 р. на об'єкті капітального ремонту завершено влаштування шарів основи та продовжується влаштування верхнього шару покриття із цементобетону.
Окрім того, як і було обіцяно раніше, надаємо більш детальну інформацію щодо нової технології, що була застосована на даній ділянці автомобільної дороги. Мова йде про технологію "тихий" бетон, або "митий бетон". Суть її полягає в створенні на поверхні бетону шорсткості шляхом оголення поверхні крупного заповнювача. Дана технологія є альтернативою технології нанесення шорсткості на цементобетонному покриття за допомогою металевих щіток. Основними перевагами даної технології є вищі показники зчеплення колеса транспортного засобу із поверхнею покриття, а також, що особливо важливо в умовах проходження дороги через населені пункти, нижчий рівень шумового забружнення.
Станом на початок листопаду 2021 р. на об'єкті повністю завершено влаштування шарів дорожнього одягу. Наразі виконуються роботи з опорядження, влаштування пішохідних зон, острівців безпеки, автобусних зупинок, встановлення бар'єрного огородження.
Станом на кінець 2021 р. об'єкт повністю готовий до введення в експлуатацію. Ведеться підготовка відповідної документації.
В 2023 р. отримано сертифікат готовності об'єкту до експлуатації на основі якого і було введено його в експлуатацію